Twitter Updates

    follow me on Twitter

    Sunday, July 12, 2009

    Will AirAsia fly to Japan soon?

    My friend(Japanese) told me a couple of days ago that one of her friend(Japanese) passed a test to be a flight attendant of AirAsia, and if she really decided to work for AirAsia, she would have to stay in Malaysia for at least 2 years.

    It was the first time for me to know AirAsia is hiring Japanese as flight attendants.

    Is it a sign of "Flying to Japan soon"?

    Anyway, I really hope so..

    先日、友達が「私の友達で、マレーシアのええっと・・・マレーシア空港に就職するかもしれない子がいて・・」と教えてもらいました。

    俺が「空港じゃなくてマレーシア航空じゃない?」といったら

    「あ、ごめん、空港じゃなくてエアラインだった。でもマレーシア航空じゃない。」

    というので俺は「じゃあ、ほかの国の航空会社じゃない?マレーシアに日本人が就職するような航空会社はマレーシア航空以外にないよ。他は格安航空のAirAsiaしか・・。でも、日本に飛んでないし、日本人を雇う利点はあまりないと思うし・・。」

    友達「そうそう!エアアジア!そこのテストと面接に合格してもし本当に決めたら、就職してから二年間は最低マレーシアにすまなくちゃいけないらしいよ。」と言いました。

    AirAsiaが日本人を雇っている?初耳です。
    これはAirAsiaが本当に日本に飛んでくる準備の一環なのでしょうか?

    そうであることを願います。


    調べてみるとあるんですね。日本線のためにとは書いてないけど採用活動をしてるんですね。
    ここでみつけました。

    No comments:

    Post a Comment

    Blog Widget by LinkWithin